Vi nordmenn er flinke til å klage og dårlige til å rose. Det er derfor jeg skriver denne epistelen. For det er så enkelt å henge seg opp i det som er blitt dårligere eller det som kunne vært bedre. Og vi bærer alle i større eller mindre grad rundt på "Lundteigen"-myten: "Alt var bedre før når vi handlet hos kjøpmannen på hjørnet - lokale butikker må passe på kundene sine og du får kunnskap og service".
Les også: Teipen er ulovlig
Må billige, store kjeder bety unge, kunnskapsløse ansatte og dårlig service? Nei, her er en solskinnshistore. Kanskje jeg hadde litt flaks, men jeg er lei av "alt var bedre før".
Sportskjeden XXL avholdt nylig et supersalg, og åpnet dørene i grålysningen klokken 7:00. Da døren brettes opp, raser folk inn og alt lå til rette for en magesår-opplevelse.
Men betjeningen i hver avdeling var blide og veldig hyggelige, tok seg tiden jeg trengte, hadde klare svar og fikk min lange handleliste unna på en halvtime. Det var masse ansatte til stede og i kassen var de like blide.
Les også: Outlet-krig i Vestby
Jeg ble først virkelig overrasket da jeg kom tilbake klokken 18:00, for da var de samme ansatte fortsatt på jobb - og de var like hyggelige og presise. Slalompakken og sykkelen jeg fikk beskjed om å hente mot slutten av dagen var ferdig, og de ansatte husket å spørre meg om vekten til gutten som skulle ha skiene og stilte dem inn riktig. Da var det veldig hyggelig å dele ut skryt til dem jeg møtte.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger