Enhver større bank med respekt for seg selv har en egen forbrukerøkonom, det vil si en person som gir gode råd til norske forbrukere om fornuftig pengebruk. Det er det selvsagt ikke noe galt i.
Rådene går blant annet ut på å betale ubetalte regninger, kvitte seg med kredittkortgjeld og ikke bruke mer enn det man her. DNBs forbrukerøkonom er i tillegg å se som ekspert i TV-programmet «Luksusfellen», der mange av de som får hjelp sliter med nettopp kredittkortgjeld.
Men samtidig som banken gir gode råd om forbruk og økonomi, står DNB bak over 30 kredittkort og forbrukslån, under eget eller andre navn.
Slik unngår du å havne i Luksusfellen, ifølge en av ekspertene
Gode råd vs. kreditthimmel
«...ekstra, disponibel konto i bakhånd så du kan kjøpe det du har lyst på».
«Få feriefølelsen hver gang du handler ... et fordels- og kredittkort som fyller reisekassen hver gang kortet brukes».
«Jo oftere du drar kortet, jo raskere kan du dra på din drømmereise».
Slik lyder altså markedsføringen fra tre av selskapets kredittkort, henholdsvis Cresco, Star Tour FIRST og SAS Eurobonus Premium AmericanExpress Card, sistnevnte omtalte Dinside da det ble lansert.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger