Gratis til deg

Et nytt barnemagasin er ute i butikkene, og det koster ikke en krone.

©Bettina Brinkmann/MAXPPP - Berry/Indre, le 15/08/2005  -  ILLUSTRATION enfants    ****AUTORISATION OK**** Foto: MAXPPP
©Bettina Brinkmann/MAXPPP - Berry/Indre, le 15/08/2005 - ILLUSTRATION enfants ****AUTORISATION OK**** Foto: MAXPPP Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Målet er å glede og underholde småbarnsforeldre. Vi tror et magasin som dette har vært etterlengtet i markedet, sier Marius Odland, ansvarlig redaktør i magasinet 013.

Barnemagasinet 013 er altså ikke for barn, men "et gratismagasin for alle som er nysgjerrige på produkter, trender og underholdningstilbud for barn mellom 0 og 13 år", heter det i pressemeldingen.

Råd om ernæring

Magasinet er ikke ment å være en konkurrent til blader som Foreldre & Barn og Gravid, sier Odland. - Nei, vi kommer ikke til å sammenligne oss med disse. De har mye tyngre og alvorligere saker. Vår oppgave er først og fremst å glede og underholde. Odland trekker frem legespalten og ernæringsspalten som eksempler på stoffområder. Klinisk ernæringsfysiolog Cathrine Borchsenius og barnelege Hans Henrik Odland vil begge ha faste spalter i bladet der de svarer på spørsmål om barns helse og ernæringsbehov.

Ikke overalt

Opplaget er på 20.000 eksemplarer, og magasinet vil bli tilgjengelig i Oslo, Asker, Bærum, Bergen, Trondheim, Stavanger og Kristiansand. Bladet er i første omgang tenkt utgitt fire ganger i året. Distribusjonen går til alle butikker som har barn som målgruppe, i tillegg til cafeer, hoteller og venterom.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer