Mange steder kan du betale med app i stedet for å legge en parkeringslapp fra en parkeringsautomat i frontruta. Enkelt, ikke sant?
LES OGSÅ: Med denne appen finner du alltid bilen din på 1-2-3
Det har også Irfan Ahmed Aftab benyttet seg av, men to ganger har han nå blitt ilagt parkeringsbot fra Europark, selv om han har betalt for parkeringen med EasyParks app.
Ikke lapp med app
Irfan Ahmed Aftab forteller til Dinside at begge parkeringsgebyrene har forekommet på samme sted i Oslo, hvor han parkerer daglig.
- Årsaken som oppgis på kontrollavgiften er «gyldig billett ikke synlig i frontruten» - noe som det i grunn ikke gjør når man benytter EasyPark-appen, sier Irfan Ahmed Aftab til Dinside.
Han sier videre at han anser det som tapt arbeidstid å sende inn klage på avgift som er urettmessig.
- Dessuten må jeg dekke gebyr for å bestille elektronisk kvittering fra EasyPark, noe som Europark ikke dekker, sier Aftab.
Hvordan er det mulig?
Dinside har fått tilgang til dokumentasjonen i saken, som ganske riktig viser at Aftab har betalt med EasyParks app, men at han har fått parkeringsbøter for å stå parkert selv om han har betalt korrekt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger