Onsdag ble det innført en bompengerabatt på alle varer, som vil si at man får 17 kroner i avslag på det man kjøper. Hun håper at ordningen kan lokke flere mennesker til Skien sentrum.
- Det har blitt veldig godt tatt imot av kundene. Tidligere har noen kunder påpekt bommen på vei inn til sentrum og vi tok raskt grep da en våres ansatte kom med ideen, forteller daglig leder Nina Johnsen Sørensen til DinSide.
Telemarksavisa omtalte saken først.

Legger seg flat
Basert på tillit
Nå har rabattordningen fått seg en egen knapp som skiller seg ut på kasseapparatet.
- Det har vært veldig gøy, og det er stas å kunne gi noe tilbake til kundene. Vanlig svart kaffe koster opprinnelig 40 kroner. Med den nye bompengerabatten havner den på 23 kroner, og det er også gratis påfyll.
- Hvordan sjekker dere at kundene har krav på bompengerabatten?
- Det har vi ikke kapasitet til, så det er basert på tillit. Det hadde blitt mye greier hvis vi skulle sjekket det før kundene som bruker rabatten kjøper noe. Det er veldig gøy at både vi og kundene liker ordningen. Det har blitt en snakkis.

- Klinger bra
Johnsen Sørensen håper nå at flere i Skien kaster seg på ordningen.
- Det var kult å lese at Tore Hammersmark, daglig leder av Skien By, vil innføre ordningen i hele byen.
Skien By er en medlemsorganisasjon for bedrifter i Skien
Til Telemarksavisa sier Hammersmark at de ønsker å hive seg med på dette, og at de vil ta det opp med medlemmen sine:
- En bompengerabatt i hele byen klinger bra, synes Hammersmark som har cirka 125 butikker som kan være aktuelle, sier han til avisa.

Ekspert: - Gjør det nå!
Han tror ordningen vil bli en suksess.
- Tanken bak er jo selvfølgelig at folk skal bruke byen, sier Hammersmark som ikke legger skjul på at han har veldig lyst til å få til dette og få med så mange som mulig. Han er heller ikke i tvil om at en bompengerabatt i hele byen vil bli godt mottatt.
- Jeg regner med at det vil bli en suksess. Hvor lenge vi i så fall skal holde på med det vet vi ikke. Kanskje til påske eller sommeren. Vi må se an hvor populært det blir.