Har du ikke fått varene dine fra Gooba?

Da ligger du dårlig an...

Har du ikke fått varene dine fra Gooba?
Publisert
Sist oppdatert

Som vi fortalte i går ble det åpnet konkurs hos den norske auksjonsnettsiden Gooba på mandag. Til tross for det har imidlertid selve nettsiden til Gooba sett ut til å ha fortsatt akkurat som før med sine løpende auksjoner.

Spørsmålet vårt var selvsagt hva det vil si for deg som allerede har vunnet en auksjon og betalt for varer fra Gooba, og ikke minst hvorvidt det er trygt å fortsette å bruke auksjonssiden.

Og i dag fikk vi endelig tak i advokatene for konkursboet.

- Ingen handler gjennomføres

- Det stemmer at auksjonssiden ikke er helt sperret, sier advokat Svenn Krohn til dinside, men vi har fått lagt inn en sperre slik at det ikke lenger er fysisk mulig å gjennomføre en auksjonsrunde og betale for varene.

Men burde det ikke kommet opp informasjon på nettsiden om at Gooba har gått konkurs?

- Jo, det kan nok tenkes, sier Krohn, og fortsetter; men så langt har vi altså ikke kommet. Det viktigste er jo uansett at det ikke lenger er mulig å gjennomføre nye auksjoner og å betale for disse.

Men hva med de kundene som allerede har vunnet sin auksjon, betalt for produktene, men ikke mottatt varene?

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer