HelloFresh har blitt en av de mest populære matkassene siden den ble lansert i Norge i 2021.
Matkassa uteble
Nylig opplevde imidlertid skuespiller Ane Dahl Torp leveringsproblemer med selskapet.
Da matkassa hun hadde bestilt aldri kom, kontaktet hun kundeservice. Løsningen hun ble tilbudt - rabatt på 100 kroner ved neste levering - var hun imidlertid ikke fornøyd med.
Da hun så blir spurt om å svare på en kundeundersøkelse over telefon, får hun imidlertid ikke lov til å gi bunnscore til HelloFresh.
Dette er også grunnen til at skuespilleren nå har klaget inn selskapet til Forbrukertilsynet.
HelloFresh kjenner ikke til problemer med å gi bunnscore i deres spørreundersøkelser.
- Muligheten skal være fullt tilgjengelig. Vi følger opp med den eksterne leverandøren som programmerer undersøkelsen for å sjekke eventuelle avvik i tjenesten, sier pr-sjef Carina Berg i HelloFresh til DinSide.
TV 2 omtalte saken først.
Ble irritert
«Jeg mener å ha grunnlag for å påstå at matkasseleverandøren Hello Fresh utfører kundeundersøkelser som siler ut misfornøyde kunder», skriver Dahl Torp i klagen til Forbrukertilsynet som også DinSide har fått innsyn i.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger