Heineken er Europas største bryggeri, og ølet deres selges i 170 land.
Selskapet sier alle flasker og bokser solgt over hele verden skal ha en advarsel og vise til en webside med informasjon om farene ved å drikke for mye.
Mange matvareselskaper og bryggerier har tatt forhåndsregler for å unngå den typen søksmål som tobakkindustrien har fått en del av de siste årene.
Risikoen for dette har fått flere bryggerier til å oppfordre kundene til å drikke med måte i markedsføringen.
Heineken understreker at hva kundene deres gjør - og hvor mye de drikker - er opp til dem, men anerkjenner at utdanning av kundene er en del av deres oppgave.
- Selv om konsumentene er ansvarlige for hva de drikker er det vår plikt å informere om måtehold og farene ved alkoholmisbruk, sier firmaets styreformann Thony Ruys til BBC News.
Det var viktigst for selskapet å lansere advarselen i saksøkingens hjemland, USA, så der er websiden allerede aktiv og produktene merket.
Siden inneholder informasjon om anbefalt alkoholkonsum, råd om å ikke kjøre bil mens du er påvirket og en quiz om alkohol.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger