Her er påskens bankfrister

Skal du overføre penger eller betale regninger må du være rask.

Har du regninger som forfaller i morgen, må du passe på å betale dem før tidsfristen går ut. Det er mange dager til du får sjanse til å betale igjen. Foto: Skandiabanken.no
Har du regninger som forfaller i morgen, må du passe på å betale dem før tidsfristen går ut. Det er mange dager til du får sjanse til å betale igjen. Foto: Skandiabanken.no Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

I morgen er siste ordinære virkedag før påskens fridager starter. Det kan bety en hektisk dag for mange.

Skal du for eksempel ha et glass vin eller to i påsken, er du nødt til handle før onsdag klokken 15.00, for Vinmonopolet holder stengt hele påsken, også påskeaften.

Langt viktigere enn å kjøpe alkohol, er det å betale regningene før slusene stenges for påsken. Har du regninger som skal betales i morgen, må du sørge for å betale før normal betalingsfrist i nettbanken.

Er du for eksempel kunde i landets nest største bank, Nordea, har du frist til klokken 14.00, på onsdag for å betale regningene dine. Frist for utenlandsbetaling er en time senere, klokken 15.00.

Er du kunde i Skandiabanken, må alle regninger som skal registreres innen klokken 13.20 onsdag. Siste frist for å registrere en utenlandsbetaling før påske er onsdag den 20. april klokken 14.45.

Her snakker vi altså om helt normale bankbetalingsfrister. Så lenge du ikke betaler regningene senere enn normalt, skal det ikke være noe problem å få registrert transaksjonene.

Les også: Ny frist for å betale regninger

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer