Under Virkes Handelskonferanse som går av stabelen i dag, tirsdag 24. september, kåres Vinmonopolet både til vinner av Handelsprisen 2019 - og de stikker av som bestemann i kåringen av merkevarene med beste kundeopplevelser.
Vant over Kiwi og Jollyroom
Vinmonopolet vant i dag Handelsprisen, på grunn av en solid satsing på kundeservice, faghandel og samfunnsansvar, skriver Virke i en pressemelding.
Vinmonopolet vant prisen i tøff konkurranse med Kiwi og Jollyroom.
− Vinmonopolet har lyktes med en velutviklet kanalstrategi med et tett samspill mellom kjedens fysisk butikker, netthandel, app og kundesenter. Det har gjort de til en av Norges best likte bedrifter blant norske forbrukere, uansett bransje, sier Harald Jachwitz Andersen, direktør for handel i Virke.
Noe av det juryen har sett på i kåringen har vært vekst i omsetningen i kombinasjon med lønnsomhet over tid.
I tillegg er det ifølge Virke lagt vekt på virksomhetenes omdømme og deres evne til å vise vei i bransjen.
Prisen er et samarbeid mellom Virke og Tekstilforum. Handelskonsepter med en omsetning under 50 millioner kroner og/eller mindre enn tre års drift, er ikke med i vurderingen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger