Her klager du

Publisert

Begynn med å kontakte Forbrukerrådet i fylket ditt for å få råd om du bør gå videre med klagen. I så tilfelle, er klagenemndene rette instans.

Det finnes antagelig flere klagenemnder enn du har hørt om. Du har kanskje hørt om de fylkesvise klagenemndene som finnes, blant annet på håndverkertjenester.

Klageomfanget i de landsomfattende nemndene varierer sterkt. De små nemndene, som Klagenemnda for fotografiarbeider, mottar et begrenset antall klager i året.

De store nemndene, som Forsikringsklagekontoret, Klagenemnder for eiendomsmeglertjenester og Bankklagenemnda, mottar flere hundre skriftlige klager årlig. Antall henvendelser er langt høyere.

De store nemndene

Bankklagenemnda: Klager på generelle banktjenester, inkludert misbruk av betalings- og kredittkort. Tlf: 22 20 30 14. Adresse: Universitetsgata 8, Boks 6855 St. Olavs plass, 0130 Oslo.

Boligtvistnemnda: Klager på entreprenører ved husbygging. Tlf: 23 08 76 08. Adresse: Byggnæringens Landsforening, Postboks 7186 Majorstua, 0307 Oslo.

Disiplinærnemnda for advokatvirksomhet: Klager på advokatens praksis og prissetting. Tlf: 22 03 50 50. Adresse: Den Norske Advokatforening, Kr. Augusts gt. 9, 0164 Oslo.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer