Hvem vinner bleiekrigen?

Det er ikke alltid bleieavtalene lønner seg.

Hvem vinner bleiekrigen?
Publisert
Sist oppdatert

Har du barn i bleiealder, vet du nok at det går flere tusen kroner i bleier hvert år. Men hvor mange tusen må du bruke? DinSide har undersøkt hvilke bleieavtaler og rabattordninger de store matvarekjedene tilbyr.

Butikkenes rabattordninger kan deles inn i to hovedgrupper: Bleieavtaler der kunden får hver fjerde pakke gratis, og rene prisavslag. Noen butikker gir prisavslag til alle, mens andre kun gir rabatter til medlemmer eller faste kunder.

Pampers eller Libero?

For mange småbarnsforeldre er nok bleiemerket det viktigste når en skal velge bleieavtale. I hovedsak er det to bleiemerker som gjelder, når man snakker om papirbleier, Pampers og Libero. Disse to står for rundt 90 prosent av markedet.

Fem av kjedene, Spar, Rimi, Ultra, Bunnpris og Ica Maxi, har bleieavtale med Pampers, der kunden får hver fjerde bleiepakke gratis. Samtlige butikker opererer med bleiekort, slik at betjeningen stempler kortet for hver pakke man kjøper.

Rema 1000 har ingen rabatt, men selger Pampersbleier i store kvanta. De har valgt å sette ned prisen på TV2 Hjelper deg-testvinner Pampers Baby Dry Maxi. En pakke med 88 bleier koster 65 kroner. Det er tydelig at det lønner seg å kjøpe store kvanta. Remas kvantumsrabatt tar innersvingen på bleieavtalene dersom du ønsker å bruke Pampers.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer