Hyllene tømmes for "kvinneviagra"

Butikkhyller over hele landet tømmes nå for naturmiddelet Feminol, som skal gi kvinner økt sexlyst. Til nå i 2004 er det solgt 20.000 pakninger av produktet.

Publisert
Sist oppdatert

Debatt: Sex og samliv

Nesten uten markedsføring har salget av Feminol gått i været siden produktet ble introdusert i Norge for under et år siden. Bare i 2004 har norske kvinner kjøpt 20.000 pakninger av naturproduktet som selges i forskjellige helsekostkjeder.

- Vi har hatt en god vekst i salget og får stadig gode tilbakemeldinger fra forhandlerne våre. I løpet av 2004 har vi solgt Feminol for over fem millioner kroner, forteller daglig leder Roger Meyer hos produsenten Promed Pharma.

Norsk undersøkelseFeminol er utviklet for å hjelpe kvinner som sliter med å få lyst på sex. Smertefulle samleier og problemer med å oppnå orgasme er et problem for mange kvinner, og ifølge en amerikansk undersøkelse på produktet kan Feminol hjelpe mot disse problemene.

I en norsk MMI undersøkelse fra 1997 oppga 10 prosent av mennene og 12 prosent av kvinnene at de hadde seksuelle problemer de trengte profesjonell hjelp til å løse. Likevel har mesteparten av forskning rundt problemer med seksuell dysfunksjon vært viet mannens seksualliv.

En åpen studie gjort på 25 kvinner i USA viser en økning i sexlyst blant kvinnene som tok kosttilskuddet i 12 uker. 20 av kvinnene oppga før undersøkelsen at de var svært eller ganske misfornøyd med eget sexliv.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer