Dinsides 20-årsjubileum:

I år fyller Dinside 20 år. Og vi er kommet for å bli

Kommentar: Siden 1998 har Dinside gitt gode råd til sine lesere. Det har vi tenkt til å fortsette med. For vår oppgave som forbrukerens venn og vaktbikkje er viktigere enn noensinne.

DINSIDE 20 ÅR: 20 års erfaring gir oss et svært godt grunnlag for å fortsette med å gi leserne våre nyttig og kritisk informasjon. Foto: Ole Petter Baugerød Stokke
DINSIDE 20 ÅR: 20 års erfaring gir oss et svært godt grunnlag for å fortsette med å gi leserne våre nyttig og kritisk informasjon. Foto: Ole Petter Baugerød Stokke Vis mer
Publisert

Mye har forandret seg siden 1998, da Dinside ble lansert, Celine Dion toppet musikklistene og Bjørn Dæhlie vant to gull under OL i Nagano i Japan.

Det er ingen tvil om at det skjer noen endringer i løpet av to tiår.

Noen idrettshelter senere består Dinside fortsatt - 20 år eldre og i en ganske annen utgave enn på slutten av 90-tallet.

Da var målet til Bernhard A. Steen, som startet nettstedet, å bruke de formidable mulighetene internett ga til publisering av uavhengige og etterrettelige råd.

Dinside skulle være den beste rådgiveren som fantes for kjøperne som nærmest satt klar med åpne lommeboker.

- Målet med å starte Dinside var å skape en tjeneste som var noe helt spesielt og som forhåpentligvis kom til å overleve. At nettstedet har overlevd i beste velgående i 20 år er bare helt nydelig, sier Steen.

Etter 20 år er ikke behovet for god, aktuell og kritisk forbrukerjournalistikk blitt borte - heller tvert imot. Det skjer stadig endringer som påvirker forbrukerne, noen heldigvis til det bedre.

Samtidig er det kanskje enda vanskeligere å orientere seg som forbruker nå enn det var for 20 år siden, både i en kjøpssituasjon men også i det mylderet av informasjon vi omgir oss med daglig.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer