Ikke betal denne delen av mobilregningen

Har du blitt fakturert for SMSer fra Utelivsavisen? Klag.

Publisert
Sist oppdatert

En rekke forbrukere har de siste ukene blitt feilaktig fakturert for SMSer fra Utelivsavisen, melder Forbrukerombudet.

Forbrukerombudets klagetopp

Ombudet har den siste tiden fått mange henvendelser fra forbrukere som reagerer på at de har mottatt SMS-reklame de ikke har bedt om fra Utelivsavisen. I tillegg har de blitt fakturert 3 kroner per SMS.

Bryter markedsføringsloven

Ifølge Forbrukerombudet er Utelivsavisens SMS-reklame klart i strid med markedsføringsloven, som forbyr næringsdrivende å markedsføre seg via SMS overfor forbrukere som ikke har gitt samtykke til slik reklame.

- Jeg ser svært alvorlig på denne saken. Jeg reagerer kraftig på at selskapet har sendt ut SMS-reklame til personer uten samtykke på forhånd, og særlig på at de krever betaling uten at det er inngått en avtale mellom forbrukerne og selskapet, sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon.

Dette klager vi på i Europa

Innrømmer feil

Forbrukeromobudet har bedt Utelivsavisen om å dokumentere at det finnes en avtale med forbrukerne som har klaget saken inn til Forbrukerombudet. Utelivsavisen hevder de har brukt lister fra samarbeidspartnere, men inrømmer å ikke ha kvalitetssjekket eller oppdatert disse listene.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer