Har du mottatt en e-post fra Netflix de siste dagene hvor du har blitt bedt om å oppdatere betalingsinformasjonen din? Vær obs, det er mest sannsynlig et svindelforsøk.
Ifølge Deadline.com skal nærmere 110 millioner Netflix-abonnenter ha mottatt de falske e-postene.
Kan se troverdig ut
Vi har også fått dem, og ser man ikke nøye etter, kan det tilsynelatende se ut som ekte vare.
Som vi har skrevet i en sak om Netflix-svindel tidligere, ser språket relativt bra ut, i hvert fall ved første øyekast.
I emnefeltet blir man bedt om å «oppdatere betalingsopplysningene».
«Vi klarte ikke å fakturere ditt medlemskap for inneværende måned. Fοr å sikre at tjenesten ikke viΙ bli avbrutt, bør du οppdatere din infοrmasjon i dag», lyder det videre i den falske e-posten.
Deretter blir du bedt om å klikke deg inn på en lenke for å oppdatere betalingsinformasjonen, men det er her det bør dukke opp noen varsellamper.
Men sjekk språket og lenkene
I vår e-post står det «Logg inn for å Netflix», så her er det åpenbart at det er noe muffens.
Sjekker vi hvor lenken peker, ved å holde musepekeren over, ser vi også at adressen ikke leder oss til netflix.com.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger