Ikke mist treningsgnisten

Sliter du med å komme deg ut på trening? Trenger du mer motivasjon? Her gir vi deg noen tips.

Publisert
Sist oppdatert

I store deler av landet føles det som vi i ferd med å drukne i snøkaoset. Og dette kan sikkert gå utover treningsplanene til mange. For det er et ork å komme seg ut igjen etter en lang dag på jobb eller skole. Trenger du noen tips for å få opp motivasjonen?

Her er 10 gode råd som bør få deg på rett vei.

Sett deg noen mål. Begynn med noen enkle mål og etter hvert kan du satse større og ha mer langsiktige mål. Og husk å ha mål som er realistiske og oppnåelige. Det er lett å bli frustrert og gi opp dersom målene er for ambisiøse.

Hvis du ikke har trent på en stund kan det kortsiktige målet være å gå fem minutter én eller to ganger i løpet av dagen. Et mellommål kan være å gå i tjue minutter 3-4 ganger i uken. Et langsiktig mål kan være å delta i en halvmaraton, eller et annet løp.

Tenk på din personlighet. Hvis du liker å være alene, kan turgåing - enten på beina eller på ski, sykling og skøyter være gode aktiviteter. Hvis du liker å trene med andre kan følgende idretter være noe for deg: saltrening på treningssenter, volleyball, basketball, fotball eller bowling. Ta med barna dine, partneren din eller en vennegjengen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer