Ikke nok med 30 minutter trim

Vi har lenge blitt anbefalt å trene minst 30 minutter om dagen for å for å opprettholde helsa. Nå har ekspertene forandret mening.

Nå bør man trene 50 minutter om dagen for å opprettholde god helse (foto: Colourbox.com). Foto: Colourbox
Nå bør man trene 50 minutter om dagen for å opprettholde god helse (foto: Colourbox.com). Foto: Colourbox Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Har du lenge sverget til tidseffektiv trening på treningssentrene eller til småspurtene til og fra jobb, for å bevare helsa? Nå spørs det rett og slett om du må bortimot doble denne treningstiden for å oppnå samme gevinst.

Nå mener man nemlig at det skal mer til enn de anbefalte tretti minuttene for å hindre at folk går opp i vekt eller hjelpe dem ned i vekt samt holde kiloene unna. Dette kommer fram i de oppdaterte retningslinjene til American College of Sports Medicine (ACSM), ifølge Reuters Health.

Her trener du billigst

En genuin helsekriseØnsket er at retningslinjene skal bidra til økt forståelse for betydningen av å drive med fysisk aktivitet for å opprettholde vekten og god helse. Dr. Joseph E. Donnelly ved University of Kansas uttaler at det er en genuin helsekrise i USA når det kommer til hva folk spiser og hvor lite de beveger på seg.

- Nå som vi har ny kunnskap om hvor stor del fysisk aktivitet er i det totale regnestykket, kan vi fortsette arbeidet med å hjelpe personer som sliter med vekten, sier han.

Vet du dette om trening? Ta testen!

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.