Ikke tid til trening i desember?

Dårlig unnskyldning!

Selv om det er mye annet som må fikses og ordnes i desember, har du helt sikkert tid til å være litt fysisk aktiv. Foto: Colourbox.com
Selv om det er mye annet som må fikses og ordnes i desember, har du helt sikkert tid til å være litt fysisk aktiv. Foto: Colourbox.com Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Du har helt sikkert fått med deg ekspertenes anbefalinger om å være fysisk aktiv i moderat intensitet i minst 30 minutter hver dag.

Men hvor mange ganger overkjøres ikke dette rådet av unnskyldninger som ”jeg orker ikke”, ”jeg har ikke tid”, ”døgnet er for kort”, ”tiden strekker ikke til”.

Disse unnskyldningene holder rett og slett ikke! Se på det slik: Et døgn består av 1440 minutter. En hver bør klare å bevilge 30 av disse minuttene til trening! I denne artikkelen får du noen tips.

Sats på smugmosjon

Hverdagsaktivitet

Henriette Øien, avdelingsleder ved avdeling Fysisk Aktivitet ved Helsedirektoratet, anbefaler å legge inn litt daglig mosjon her og der.

- Legg inn en del hverdagsaktivitet. Prøv å ha et litt mer bevisst forhold til hvordan du reiser til og fra jobb, skole eller andre aktiviteter. Av og til kan du droppe bilen og gå. Hvis du ikke kan gå til jobben, gå på bussen på en annen stasjon eller hopp av litt tidligere, så får du deg en tur. Og ta trappen i stedet for heisen, sier hun til DinSide Helse.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer