- Dersom de høye strømprisene vedvarer, forventes det at antallet inkassosaker knyttet til ubetalte strømregninger vil øke betydelig, sier Ole Marius Thorstensen, fungerende administrerende direktør i Kredinor, til DinSide.
Norges største inkassoselskap oppretter derfor en egen «strømtelefon» fra 22. desember klokka 8:00.
- Dette er et tiltak for å forebygge ei inkassokrise for norske strømkunder i vinter, sier Thorstensen.
Setter inn spesialteam
Kredinor setter altså inn et eget spesialistteam som strømkundene kan kontakte for å få konkret hjelp, slik at de kan få kontroll med økonomien sin og utestående strømkrav de måtte ha.
Strømtelefonen vil være ei direktelinje for strømkunder som sliter økonomisk, og kan nås på nummeret 21 60 92 80. Åpningstidene for hjelpelinja er mandag til fredag fra klokka 8:00 til 21:00, samt lørdager fra 10:00 til 15:00.
- Vi skal gi praktisk hjelp til folk med høye strømregninger kombinert med en utfordrende økonomi via strømtelefonen. Men vi må huske at strømregninga bare er en del av alt det flere sliter med å betale. Telefon, bredbånd, forsikring, husleie, transport, renter og avdrag, mat og drikke og annet som hører til i en husholdning, kommer i tillegg, sier Thorstensen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger