DinSide får jevnlig e-poster fra irriterte lesere som kan fortelle at de forlokkende tilbudene i kundeavisene tydeligvis har gått opp i røyk, før våre lesere har ankommet butikkene. Blant andre beskyldes sportskjeden XXL og elektronikkjeden Expert for å ha praktisert lokketilbud.
Les også: 50 kroner per pose
- Umulig situasjon å forutse
Da DinSide tok opp problemstillingen i januar i år, hadde kjedene følgende å si til sitt forsvar:
- Hvorfor går dere tomme for tilbudsvarer allerede dagen etter våre lesere har mottatt deres tilbudsavis?
- Vår policy er at vi skal ha alle varer vi annonserer - og at vi skal ha dem lenge.
Det sier Fredrik Steenbuch, administrerende direktør i XXL.
Han har tidligere uttalt følgende til DinSide:
- Dessverre har den overraskende snørike og kalde julen og nyttåret skapt en omsetningssituasjon som ikke har vært mulig å forutse. Faktisk har veksten i omsetningen vært på nærmere femti prosent målt mot fjorårets januar, som var den foreløpig beste i vår bedrifts historie. Tilstrømmingen av kunder har vært så voldsom at varepartier har forsvunnet langt raskere enn det vi hadde mulighet til å beregne da vi gjorde våre innkjøp tidligere i år. Men vårt mål er opplagt at vi skal ha våre kampanjevarer tilgjengelig i butikk i hele kampanjeperioden. Det er til beste for kunden og selvsagt også til det beste for oss. Vi ønsker ikke misfornøyde kunder som må gå hjem med uforurettet sak, sier Steenbuch.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger