Da årets julegaver skulle handles inn her om dagen, kom jeg over et tilbud på såkalte Mummitroll-kopper, til halv pris!
Jøss, det er jo en kjempepris, tenkte jeg, og tok med to kopper til kassa.
- Er du medlem i vår kundeklubb? spurte personen bak disken.
- Nei?
- Tilbudet på koppene gjelder bare medlemmer av kundeklubben, var tilbakemeldingen jeg da fikk.
Skulle jeg ha kopper til tilbudsprisen, var det altså bare å bite i det sure eplet og melde seg inn - ved å gi fra meg mobilnummeret mitt.
LES OGSÅ: Sannheten om medlemskortene
Fire dager senere dukket den første sms-en fra kjeden opp på mobilen, med informasjon om nye knalltilbud.
Et kjapt google-søk viser at mengden kundeklubber er utømmelig: Kitchn, G-Max, Sport1, Plantasjen, Kid interiør, Hageland, Barnas hus, Boots, for å nevne noen. Raskt regnet er jeg personlig mer eller mindre frivillig (mest det siste), medlem i åtte slike kundeklubber. Og nå begynner det å bli fullt i innboksen, både på mobil og på e-post.
Når jeg går inn i en butikk for å handle, forventer jeg at tilbudet som annonseres gjelder meg, medlem eller ei i kjedens kundeklubb. Jeg vil også velge en vare, betale og gå - uten en million spørsmål om innmelding, nyhetsbrev og om jeg vil vite hva «ukas kundetilbud er».
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger