- Fordi jeg ikke hadde fått meg riktig SIM-kort ennå, hadde jeg knapt hatt mobilen utenfor huset, forteller Lillian Hella til Dinside.
Likevel, bare halvannen måned etter at hun kjøpte Sony Xperia Z3-mobilen på Expert, oppdaget hun en sprekk i skjermen. Og samme dag som hun skulle levere den tilbake, utvidet sprekken seg til glassbaksiden, også.
- Jeg kunne ikke skjønne hvor sprekken kom fra, for jeg syntes jeg hadde vært veldig forsiktig med den, sier Hella.
Expert var av en annen oppfatning: Deres verksted mCare mente Hella selv hadde utsatt Sony-mobilen for en slag- eller klemskade, og butikken ville ikke betale for reparasjonen.
- Det var et standardsvar, som jeg følte ikke ga svar på noen av spørsmålene, sier hun.
Hella ga seg ikke. Etter å først ha tatt saken videre med Forbrukerrådet, og så videre til Forbrukertvistutvalget (FTU), har hun nå nærmere ett år etter vunnet over Expert. Noen mener nemlig at Sony-mobiler kan sprekke av seg selv.
LES OGSÅ: Er Sony Xperia Z5-telefonene virkelig vanntette? «Ja, men du bør ikke bruke dem under vann!»
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger