Klager mest på bolig og bil

Se hva vi klager på.

Publisert
Sist oppdatert

Bolig og bruktbil volder norske forbrukere flest problemer.

Forbrukerrådet mottok 130.000 klager og henvendelser fra forbrukere i 2007, omtrent det samme som i 2006.

Dette klaget vi på i 2006

Fortsatt er det boligen som gir norske forbrukere flest problemer. Nær 12.500 av henvendelsene på forbrukertelefonen i 2007 var knyttet til utleie, salg, oppføring og oppussing av bolig.

Bygge og bo

- Mange av problemene knyttet til det å bygge og bo kunne vært unngått om partene hadde skrevet skikkelige kontrakter, sier direktør i Forbrukerrådet, Erik Lund-Isaksen.

Forbrukerrådet oppfordrer nå folk til å gå inn på forbrukerportalen.no for å finne nyttig informasjon om boligbygging og oppussing.

- Her har vi lagt ut mye materiell, blant annet standardkontrakter og gode råd.

Forbrukerrådet opplever at mange folk er sløve når de ansetter håndverkere.

- Det er mange ubrukelige håndverkere som prøver seg, og mange som hyrer dem inn. Grunnen er at det er stor etterspørsel etter denne typen arbeidskraft for tiden.

Det er også mange som har problemer med husleie, da det er flere og flere som må benytte denne boformen. Særlig gjelder dette innvandrere og studenter.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer