Flyet var 24 timer forsinket. Passasjerene hadde ikke mottatt kompensasjon, fordi flyselskapet påberopte seg teknisk svikt.
Det viste seg imidlertid at det ikke forelå noen teknisk svikt som fritok selskapet for ansvar. Forbruker Europa sendte saken til søsterkontoret i Nederland, som meklet og forbrukeren fikk erstattet ¤ 250.
Klager på transport
Flyreiser troner på Forbruker Europas klagetopp, og det er bagasjehåndtering og forsinkelser vi klager mest på.
På andre og tredjeplass på den lite gjeve klagelisten havner klager på ferieklubber og import av bil, ifølge Forbruker Europas klagestatistikk for fjoråret.
Lesernes verste servicehistorier
Klager på bil og flyreiser
- Sammenlignet med året før er det en økning i tallet på saker om transport. Dette gjelder særlig bil og fly, forteller leder Lars Grøndal i Forbruker Europa i en pressemelding.
Forbruker Europa fikk i fjor 213 henvendelser på dette området.
- Derimot er det en nedgang i antall klager på ferieklubber. Det kan ha sammenheng med at spanske myndigheter satte et midlertidig forbud mot salg av skraplodd på åpen gate. Vi ser en økning i saker om ferieklubber etter at dette forbudet ble opphevet, forteller Grøndal. De fleste saker om importbil, 112 i alt, gjelder kjøp fra Tyskland. De fleste klager på mangler ved bilen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger