Onsdag skrev DinSide at Telenor-kundene ikke fikk avsluttet kanalpakken V Premium på egen hånd. Dermed må kundene kontakte kundeservice for å avslutte abonnementet.
- Beklageligvis får ikke kundene avbestilt V Premium via Mine Sider. Det skal naturligvis være enkelt å både bestille og avbestille tjenester hos Telenor, skrev Magnus Line, informasjonssjef i Telenor Norge, til DinSide.
Thomas Iversen, seniorrådgiver i Forbrukerrådet, forklarer at den nye loven om digitale ytelser sier at digitale tjenester skal være enkle å si opp.
- Vi forstår den nye loven slik at det skal være like lett å si opp som det er å inngå avtalen, noe som betyr at avtaler som kan inngås digitalt også skal kunne sies opp digitalt. Det at kundene må ringe for å si opp er en åpenbar reserveløsning som ikke er bærende på sikt, forklarer han til DinSide.
- Forventer en innsats
Telenor-feilen vil bli rettet 1. mars.
- Selv om vi har en viss forståelse for at tekniske feil kan skje, forventer vi at Telenor gjør en skikkelig innsats slik at digital utmelding blir mulig for forbrukerne. Inntil selvbetjeningsløsninger igjen er på plass er det svært viktig at selskapet har god bemanning på kundeservicen sin, slik at de som ringer for å si opp faktisk kommer gjennom, mener Iversen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger