Europris

Klar beskjed

Kjeden advarer mot svindelforsøk.

ADVARER: Europris advarer mot de falske Facebook-konkurransene. Foto: Terje Bendiksby / NTB
ADVARER: Europris advarer mot de falske Facebook-konkurransene. Foto: Terje Bendiksby / NTB Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Handleperioden før jul kan være av det hektiske slaget og det er mange som jakter de gode kuppene. Samtidig ser man flere konkurranser fra ulike butikker med gode premier, men alle konkurransene er ikke ekte.

Det er ikke heller like enkelt å se hvilke sider som er ekte og hvilke som er falske, for en rekke personer har delt og kommentert en fake Europris-konkurranse på Facebook.

Facebook-siden Europris-fans har lagt ut flere «konkurranser» der det fristes med lukrative premier. Og for å gjøre konkurransen mer troverdig har svindleren brukt bilder av Europrislogoen og flere ansatte med handleposer.

- For å feire jul i år sender Europris en spesiell gavepose til alle som kommenterer «God jul», står det under det ene innlegget.

Jonas Guttormsen, kommunikasjonsansvarlig i Europris, er klar over svindelforsøkene.

- Dessverre ser vi altfor ofte at noen få misbruker både Europris og andre merkevarer for å utnytte brukerne på sosiale medier. Vi anbefaler å lese innleggene godt og se etter verifisering. Vi spør aldri om kredittopplysninger i forbindelse med konkurranser, forklarer han til DinSide.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.