Klar trend

Har nådd milepæl.

VANLIG: Å «vippse» har forlengst blitt et begrep. Foto: NTB
VANLIG: Å «vippse» har forlengst blitt et begrep. Foto: NTB Vis mer
Publisert

De aller fleste er kjent med Vipps, og bruker det til å sende penger til venner etter for eksempel en middag, eller andre sosiale aktiviteter.

Nå melder imidlertid tjenesten at vi nå vipser oftere og oftere til bedrifter.

Faktisk har denne betalingsgruppen nå blitt størst.

- Dette er vår viktigste milepæl innen betalinger så langt, sier Vipps-sjef Rune Garborg i en pressemelding.

- Folk kommer i stadig større grad til å forbinde Vipps med betaling, uavhengig av hvem mottakeren er. Det er jo også helt riktig i og med at vi vipser til både folk - og nå altså enda oftere til bedrifter, sier Garborg.

I 2022 var Vipps-veksten i antall betalinger på nett på 52 prosent, opplyser selskapet. I samme periode økte antallet utsalgssteder med Vipps på nett med 28 prosent.

Så langt i år er veksten i antall Vipps-betalinger på nett på 32 prosent, og antall utsalgssteder med Vipps på nett er på 29 prosent. Det skjer samtidig som økonomien i AS Norge sliter i motbakke.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer