Knut Arne slapp ADSL-fella

Ventelo rotet med faktureringen og prøvde å velte feilen over på kunden.

Knut Arne slapp ADSL-fella
Publisert
Sist oppdatert

Uansett hvilken bredbåndsleverandør du har: Er du ADSL-kunde må du betale et fast månedlig beløp dersom du ikke har fasttelefon. Beløpet skal gå til drift og vedlikehold av kobbernettet i Norge, og gikk fra 1. juli opp fra 60 til 79 kroner per måned.

Men hva skjer dersom bredbåndsleverandøren din ikke har fakturert deg for avgiften?

Overraskelse i posten

- Jeg hadde tidligere ADSL-abonnement hos MTU, men ble i november overført til Ventelo, sier Knut Arne Marcussen til DinSide.

Etter å ha betalt alle regningene til dem det siste halvåret, fikk han imidlertid et uventet brev i juni:

- I brevet opplyste Ventelo om at de hadde glemt å fakturere meg for kobberavgiften.

At jeg skal betale dette beløpet framover har jeg ingen problemer med. Det som irriterte meg var at jeg her fikk en ekstraregning for den perioden hvor det var Ventelo som ikke hadde gjort jobben sin, sier Knut Arne.

- Ventelo opplyste riktignok i brevet at de selv ville dekke de tre første månedene. Men jeg ville likevel få en etterfakturering på fem måneder, ene og alene fordi Ventelo har gjort en feil. Dette synes jeg er useriøst av en profesjonell aktør.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.