Uansett hvilken bredbåndsleverandør du har: Er du ADSL-kunde må du betale et fast månedlig beløp dersom du ikke har fasttelefon. Beløpet skal gå til drift og vedlikehold av kobbernettet i Norge, og gikk fra 1. juli opp fra 60 til 79 kroner per måned.
Men hva skjer dersom bredbåndsleverandøren din ikke har fakturert deg for avgiften?
Overraskelse i posten
- Jeg hadde tidligere ADSL-abonnement hos MTU, men ble i november overført til Ventelo, sier Knut Arne Marcussen til DinSide.
Etter å ha betalt alle regningene til dem det siste halvåret, fikk han imidlertid et uventet brev i juni:
- I brevet opplyste Ventelo om at de hadde glemt å fakturere meg for kobberavgiften.
At jeg skal betale dette beløpet framover har jeg ingen problemer med. Det som irriterte meg var at jeg her fikk en ekstraregning for den perioden hvor det var Ventelo som ikke hadde gjort jobben sin, sier Knut Arne.
- Ventelo opplyste riktignok i brevet at de selv ville dekke de tre første månedene. Men jeg ville likevel få en etterfakturering på fem måneder, ene og alene fordi Ventelo har gjort en feil. Dette synes jeg er useriøst av en profesjonell aktør.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger