Kom i form raskt

De tre beste tiltakene for bedre helse.

Kom i form raskt
Publisert
Sist oppdatert

Slapp, dvask og sliten? Veien til mer energi og en lettere tilværelse kan være kortere enn du tror.

Den amerikanske legen Michael Cutler er kjent for sitt 90-dagers opplegg der han hjelper folk til å komme i form og gå ned i vekt.

Her er hans topp tre tiltak for kroppen:

Bruk beina

Å gå er den enkleste treningsformen av alle, og det er også noe som er lett å inkludere i hverdagen. De fleste av oss har behov for å forflytte oss i løpet av dagen, så hvorfor ikke bruke beina?

Regn ut ditt energiforbruk her!

Når du går får du brukt muskulaturen og fått opp pulsen litt. Og ikke minst kan du unne deg følelsen av å ha prestert noe. Alle har godt av en liten daglig oppmuntring - selv om vi skaper den selv. Når du føler deg bra er det også lettere å ta andre sunne valg i hverdagen.

Velg råere

Du kutter kjapt mye på fett- og sukkerinntaket om du spiser mat som er minst mulig behandlet. Bruk friske grønnsaker, rent kjøtt, fisk og fullkornsprodukter. Prøv å la minst halvparten av det du spiser være denne type mat. Da får du i deg fiber og nyttige næringsstoffer.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.