Coronakrisen har lært oss mye. Den har for eksempel lært oss å bli så hygieniske og opptatt av å holde avstand, at enkelte begravelsesbyråer melder om sterk nedgang i antall oppdrag fordi langt færre enn normalt dør av influensa.
Den har også lært oss at mange oppgaver løses minst like bra - og kanskje mye mer effektivt - fra hjemmekontoret. Den har vist at folk både er tilpasningsdyktige, løsningsorienterte og til å stole på - når de blir gitt tillit fra arbeidsgiver. Så gode har erfaringene flere steder vært, at de har ført til store, permanente endringer. Telenor har for eksempel besluttet å innvilge hjemmekontor til alle som vil og kan - på ubestemt tid. Hvem skulle trodd det for et halvt år siden?
I Dinside har vi vært gjennom flere faser de siste månedene. I starten etter utbruddet i mars, ble hele redaksjonen pålagt å holde oss hjemme. Stoler, skjermer og ergonomiske tastatur- og museløsninger ble transportert hjem til dem som ønsket det, og i løpet av få dager hadde vi laget oss rutiner for nettmøter, samhandling og rapportering som fungerte bra.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger