Kreativ vintertrening

Snø, is og kulde er ingen hindring.

Bruk vinteren for det den er verdt, og spenn på deg skiene, test et snowboard eller ta en tur på skøytebanen.  Foto: colourbox.com
Bruk vinteren for det den er verdt, og spenn på deg skiene, test et snowboard eller ta en tur på skøytebanen. Foto: colourbox.com Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Vi står på terskelen til et nytt år, og noen av oss har kanskje dårlige erfaringer fra tidligere års avlagte nyttårsløfter om å trene mer, spise sunnere og så videre.

Glem forsettene, og fokuser heller på å ha det bra med deg selv. Kjenn på gleden og privilegiet over å kunne boltre deg i forskjellige, morsomme aktiviteter.

Les også: Moro i vinterkulda

Det er lett å bli passiv og inaktiv om vinteren, men det er ikke dermed mindre viktig å holde formen oppe. Det krever ofte litt mer planlegging og tilrettelegging, men det er verdt det, skal vi tro ekspertene. Regelmessig trening er nemlig den beste medisinen mot sykdommer, det gir deg mer overskudd og bedre humør.

Treningsdagbok

- Det er kjempeviktig at du holder deg i aktivitet om vinteren. Sett deg et mål om å trene ihvertfall et par ganger i uken, sier treningsekspert Signe Höglund til svenske Aftonbladet.

Hun anbefaler alle å lage seg en treningsdagbok. Det kan være til hjelp for å holde fokus, og faktisk sette av tid til å trene, mener hun. Höglund har tro på variert trening.

Les også: Bli knallgod med krysstrening

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer