Jollyroom

Krevde at kunden betalte mer ... etter varene var levert

– Det er ikke forbrukeren som skal lide for at butikken gjør en feil ved prising av varene, sier Forbrukerrådet.

JOLLYROOM: Kunden Jacob Øvergaard reagerer på nettbutikkens fremgangsmåte. Foto: Martin Kynningsrud Størbu
JOLLYROOM: Kunden Jacob Øvergaard reagerer på nettbutikkens fremgangsmåte. Foto: Martin Kynningsrud Størbu Vis mer
Publisert

Etter å ha fått prisvarsler på noen varer han ønsket, valgte Jacob Øvergaard å benytte seg av noen gode rabatter i nettbutikken Jollyroom, men kort tid etter han hadde hentet ut varene, fikk han en e-post fra butikken som mente det var snakk om en prisfeil.

– Jeg gikk på siden og la inn en bestilling. Deretter fikk jeg en automatisk ordrebekreftelse som bekreftet prisene, forteller Øvergaard.

Han sier at rabatten varierte fra 30 til 60 prosent, og at han sparte omtrent 50 prosent til sammen ved å handle varene der.

Søndag samme uke mottok han sporingsnummer på de tre forsendelser, samt en faktura som ble lagt til forfall samme uka som han regnet med å få utlevert varene.

To dager senere kom hentemeldingen, og Øvergaard hentet ut varene på vei hjem fra jobb.

– Pakkene ble åpnet og innholdet sjekket da jeg kom hjem. Senere på kvelden da jeg sjekket min private e-post, lå det en e-post fra Jollyroom der, som sa at det hadde vært en prisfeil, at de hadde stoppet ordren i systemet sitt og bedt Postnord om å returnere sendingen.

– Men da var den jo allerede hentet og pakket ut. Jeg svarte Jollyroom samme kveld med beskjed om dette, og at jeg forventet at ordren gikk gjennom slik den var.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer