Kan selskapene tilby varer på salg, vil de gjerne fortelle deg og meg om det slik at vi tropper opp i butikken for å handle.
Lefdal har altså få priskutt på spesifikke varer å skryte av.
Få kutt
I stedet for reelle prisavslag, lokker Lefdal med andre varer, andre modeller og modeller som likner svært mye på førjulsvarene.
Kun sju av de 50 varene DinSide sjekket, var både å finne i Lefdals reklamebilag i Aftenposten i desember 2003 og nå i januar 2004.
Fem av 50 varer er ikke mer enn 10 prosent. Kun en av 10 varer er altså på salg hos Lefdal i disse salgstider.
To av varene hadde samme pris.
De 43 andre brune- og hvitevarene fant vi kun i reklamebilaget fra januar 2004. Har kjeden satt ned prisene på disse varene, ville de reklamert med det.
Det gjør ikke Lefdal.
Pepper
De store elektronikkjedene har etter å ha fått mye pepper riktignok sluttet å bruke ord som 'januarsalg' i reklamebilag og annonser.
Omfanget av markedsføring i januar er samtidig like stort som før. Folk flest går antagelig ut fra at elektronikkjedene - likhet med for eksempel klesbutikker, som selger ut klær billig for å få plass til nye kolleksjoner - også har januarsalg.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger