Kundene er ikke fornøyde

Finanskrisen har slått negativt ut for fondsforvalterne.

Norsk kundebarometer avslører at folk for tiden ikke er forndøyd med fondsforvalterne sine. Foto: Per Ervland
Norsk kundebarometer avslører at folk for tiden ikke er forndøyd med fondsforvalterne sine. Foto: Per Ervland Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

I går offentliggjorde Norsk kundebarometer resultatene for 2009. Det viste nedslående resultater for fondsforvalterne.

Mens BMW, Vinmonopolet og Komplett.no kan glede seg over svært fornøyde kunder, må fondsforvalterne innse at finanskrisen har slått negativt ut.

Her er den beste banken

Hardest rammet er DnB NOR Kapitalforvaltning, som får juling av sine kunder, og ender med sine 52 kundetilfredshetspoeng på en jumboplassering i Norsk kundebarometer 2009.

Stort bedre gikk det ikke for Odin Forvaltning, som med stusselige 57 kundetilfredshetspoeng er nummer tre fra bunn, med Jysk og DnB NOR Kapitalforvaltning bak seg.

Mer om undersøkelsen

Kan få konsekvenser

Norsk kundebarometer advarer om at to av bedriftene som i flere år hadde figurert i nederste del av resultatlisten på Norsk kundebarometer, forsvant fra det norske markedet i løpet av 2008. Både Lidl og Notar lå flere år nesten nederst på kundebarometeret før de måtte takke for seg.

- Vi ser faresignaler for flere av bedriftene vi har fulgt over tid og for enkelte er det nok nødvendig med drastiske grep skal de vinne tilbake kundenes gunst, noe som vil være en forutsetning for videre drift på lengre sikt, sier Pål Rasmus Silseth ved Handelshøyskolen BI.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer