Kundeservice: Får vi svar hos mobilselskapene?

DinSide har sjekket svartid på servicetelefonen hos Telenor, NetCom, One Call, Chess og Talkmore. Av: Karstein Sollid

Vi har testet mobilselskapenes responstid. Foto: Colourbox.com
Vi har testet mobilselskapenes responstid. Foto: Colourbox.com Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

DinSide har ringt servicetelefonen til fem ulike mobiloperatører for å se hvor lenge du må sitte i kø for å få hjelp når du får problemer med din mobiltelefon. De fleste svarer relativt raskt. I denne testen kommer Netcom kommer best ut i forhold til gjennomsnittlig ventetid, mens vi ved en anledning måtte vente i mer enn 21 minutter på svar hos Telenor.

– To minutter høres mye ut

NetCom svarer på cirka to minutter alle fire gangene, og blir med det den klare vinneren i vår stikkprøve. De er mest stabile, og koster minst å få kontakt med.

– Jeg synes faktisk to minutter høres mye ut. Det skal helst gå enda raskere å få kontakt med kundeservice, sier kommunikasjonsdirektør i NetCom, Øyvind Vederhus.

Stikkprøven ble gjennomført uten tanke på et konkret problem, så få automatiske valg ble gjort. Derfor gikk det bort mellom et halvt og ett minutt på å høre ulike valg hos de ulike operatørene. Dette gjelder alle selskapene i testen. Dersom du som kunde tar et slikt valg underveis, vil ventetiden sannsynligvis bli noe kortere.

Kvalitet viktigst

– Svartid er et fokusområde for vårt kundesenter. Men enda viktigere er kvaliteten på servicen. Den første du treffer skal helst løse problemet ditt, sier Vederhus.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer