I går kunne DinSide fortelle om spørsmålene du må svare på for å bli kunde i nettbutikken L'Easy.
Når du bestiller varer fra L'Easy, holder det nemlig ikke å opplyse om navn, telefonnummer og leveringsadresse. Du må også registrere fullt fødselsnummer, og om ikke det var nok, du også fortelle nettbutikken hvorvidt du bor alene eller har en samboer.
L'Easy har nå endelig svart på våre henvendelser, og lover å delvis rydde opp.
Danskene har skylden
L'Easys sjef i Norge, Trond Digranes, sier at informasjon om samboerskap ikke er spesielt relevant her i Norge, og derfor skal fjernes.
- Årsaken til at man må angi sin sivile status på websiden skyldes en feil, og er et resultat av at nettbutikken er utviklet i og driftes fra Danmark hvor man opererer med medskyldnere. Det gjør vi ikke i Norge. På vår nye nettbutikk som lanseres om kort tid vil dette spørsmålet ikke bli stilt, sier Digranes til DinSide.
Det er vel og bra, men fortsatt vil nettbutikken gjøre som andre nettbutikker: Kreve personnummer for registrering.
- Personnummeret benyttes til å foreta en kredittvurdering av kundene ved kredittkjøp, opplysningene slettes i ettertid med mindre man har inngått en avtale med kunden hvor det er innberetningsplikt.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger