Lefdal gir seg ikke

Bløff, sier Forbrukerombudet. Men Lefdal blåser i kravet om å stoppe bruken av den omstridte prisgarantien.

Publisert
Sist oppdatert

- Vi er uenig i Forbrukerombudets standpunkt til vår markedsføring, sier Trond Samuelsen, administrerende direktør i Lefdal Elektromarked til Finansavisen.

Nekter

Lefdal fortsetter dermed å bruke sin "150% prisgaranti" og uttrykket "alltid billigst" i sin markedsføring. Søndag gjorde de nettopp det i et annonsebilag i Aftenposten.

Samuelsen ønsker at saken behandles i Markedsrådet, som er Forbrukerombudets overordnede organ.

Markedsrådet er forbrukermyndighetens ris bak speilet. Det skyldes at organet kan vedta tvangsmulkter på inntil 500.000 kroner. Forbrukerombudet er ikke i tvil:

Krever bevis

- Lefdal markedsfører varer som ikke finnes hos konkurrentene, sier Magne Eek, seksjonssjef i Forbrukerombudet.

Tvistens kjerne er nemlig om Lefdal-varer faktisk fås kjøpt hos konkurrentene. Finnes de kun hos Lefdal, er prisgarantien ikke reell.

Eek mener Lefdal kan fortsette å bruke prisgarantien, men stiller krav om at Lefdal identifiserer konkrete varer som også fås kjøpt hos konkurrentene.

Relaterte artikler:Utnytt prisgarantieneLefdal ikke 'alltid billigst'Slik lures du til å handle

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer