Telefonsvindel

- Legg på!

DNB advarer kundene sine om ny telefonsvindel.

SVINDEL: Storbanken DNB advarer denne uken sine kunder mot nye svindelforsøk. Foto: Håkon Movold Larsen/NTB Scanpix
SVINDEL: Storbanken DNB advarer denne uken sine kunder mot nye svindelforsøk. Foto: Håkon Movold Larsen/NTB Scanpix Vis mer
Publisert

Metodene bedragere benytter blir bare mer og mer utspekulerte, og gjør det vanskelig for uskyldige personer å vite om de står overfor en svindler eller ei. Banken DNB utnyttes stadig av svindlere, og denne uken advarer de igjen kundene sine om nye runder med svindelforsøk.

«Obs! Ikke la deg lure. Legg på! Flere kunder har de siste dagene blitt oppringt av at bedragere som utgir seg for å jobbe i DNB, i kredittselskapet Bluestep eller lignende», skriver DNB på sin Facebook-side.

I denne svindelen sier bedragerne noe sånt som at du har søkt om lån og at det er innvilget. Hvis offeret svarer at den ikke har søkt om lån, sier bedrageren at personen må kontakte DNB for at lånet ikke skal bli utbetalt.

«De tilbyr seg derfor å sette deg over til DNB, men det skjer ikke. De setter deg over til en annen bedrager som vil forsøke å lure deg til å oppgi BankID eller lignende», advarer DNB.

– Vær obs

På nyhetsportalen DNB Nyheter skriver banken at mange kriminelle vil forsøke å lure deg til å gi fra deg informasjon som kan brukes til å stjele dine penger eller identitet, og kommer med anbefalinger til hva du bør være på vakt på.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer