- Her er det bare å beklage, sier kommunikasjonsdirektør Arve Paulsen i Lindorff, til DinSide.
- Slike ting skal selvsagt ikke forekomme, og jeg kan garantere at vi skal slette saken til denne kunden umiddelbart.
Lindorff slutter med TM-salg
- Det stemmer at vi hadde en avtale med International Trading House i Sverige. Dette selskapet tilbyr abonnement på truser og sokker i Norge, og det var Lindorff TM som sto bak selve telefonsalget, sier Paulsen.
- Når kundene så ikke betalte var det også inkassodelen av Lindorff som sto for innkrevingen.
Men er det ikke svært uheldig at Lindorff både er representert på salgs- og inkasso-siden. Den vanlige forbruker ser vel neppe forskjell på Lindorffs salgsavdeling og Lindorffs inkassoavdeling?
- Jo, vi ser dette problemet. Og vi har derfor besluttet å avvikle selskapets telemarketing-salg for International Trading House i Norge. Vi kommer heller ikke til å tilby denne tjenesten til andre postordrekunder.
Hva skyldes helomvendingen?
- Da vi gikk inn på dette markedet var målet vårt å gjøre en god jobb for kunden. Blant annet ved å sørge for at kundemassen til enhver tid ble kredittsjekket, slik at vi ikke skulle få kunder med betalingsproblemer.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger