Lei av å fikse alt selv?

Stadig flere nordmenn skaffer seg superbutlere som ordner alt.

Medlemmene i luksusklubben Quintessentially kan ringe og be om hjelp til "alt" 24 timer i døgnet. Illustrasjonsfoto: Colourbox.com. Foto: Foto: Colourbox.com.
Medlemmene i luksusklubben Quintessentially kan ringe og be om hjelp til "alt" 24 timer i døgnet. Illustrasjonsfoto: Colourbox.com. Foto: Foto: Colourbox.com. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- I Skandinavia har folk lenge vært opptatt av å "gjøre alt selv", og ikke spørre om hjelp. Denne tendensen er imidlertid i forandring. Folk er blitt flinkere til å be om profesjonell hjelp, sier Didrik Cappelen, som er direktør i Quintessentially Skandinavia.

Mange norske medlemmer

Quintessentially er en luksusklubb som fikser det meste innen oppvartning. Medlemmene kan ringe og be om informasjon eller praktisk hjelp 24 timer i døgnet, 365 dager i året.

- Vi ordner alt med unntak av narkotika og eskorte. Forespørslene må være innen lov og moral, påpeker Cappelen.

Medlemmene i Oslo ber om hjelp til alt fra å reservere bord på restaurant til å planlegge hva de skal gjøre i vinterferien. Quintessentially kan også få medlemmene sine inn på de "hotteste" klubbene eller arrangere selskaper for dem.

Totalt har Quintessentially nå rundt 650 medlemmer i hele Skandinavia. De fleste av dem holder til i Oslo-området.

- Her i Norge startet vi opp i 2006, og nå øker medlemstallet med rundt 70 personer hver måned, forteller Cappelen, som er godt fornøyd med interessen for Quintessentiallys tjenester i Norge.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer