Lurt av mobilpris i utlandet

Maksimalpris på bruken av mobil i utlandet skulle ha fungert fra 15. januar.

Publisert
Sist oppdatert

Tidlig i januar fortalte DinSide om en avtale mellom EU- og EØS-landene, som skal sette et makstak på hvor mye ringeminutter kan koste når man er på reise (prisene refereres ofte til som eurotariff):

Makspris på mobil i utlandet

Stor overraskelse

Men en leser av DinSide fikk en stor overraskelse etter en ferietur til utlandet, der han selvsagt gikk ut fra at disse prisene nå skulle fungere. Det skulle imidlertid vise seg å være feil:

... noen dager senere fikk jeg faktura fra NetCom hvor de har belastet meg for full pris. I dag ringte jeg til NetCom og spurte hvorfor de ikke hadde redusert prisene, jeg fikk da høre at de nye prisene bare gjalt for nye kunder fra den 15. januar, eksisterende kunder skulle bli inkludert innen mars 2008...

Les også: Feriens billigste mobilsurf

Januar eller mars?

I pressemeldingen til Post- og Teletilsynet, står det blant annet følgende:

Fra 15. januar 2008 har alle krav på å få eurotariff fra sin norske tilbyder.

- Eurotariffen trådte i kraft 15. januar, men det var så en implementeringsplan knyttet til dette, som sier at ordningen skal være teknisk på plass innen 15. mars. For våre kunder trådte ordningen i kraft 1. februar, som altså er seks uker før fristen. For eksisterende kunder fikk vi ikke ordningen på plass før 1. februar, sier Guri Wormdahl, kommunikasjonssjef i NetCom.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer