Sonos

Mangel på info kan gi heving av kjøpet

Skal du selge eller kjøpe et Sonos-produkt brukt, som er berørt av manglende oppdateringer innen kort tid, gjelder det å holde tunga rett i munnen.

SONOS-PRODUKTER: Etter nyheten om at flere eldre Sonos-produkter ikke vil bli oppdatert fra mai, har flere produkter dukket opp til salgs på Finn.no. Foto: Martin Kynningsrud Størbu
SONOS-PRODUKTER: Etter nyheten om at flere eldre Sonos-produkter ikke vil bli oppdatert fra mai, har flere produkter dukket opp til salgs på Finn.no. Foto: Martin Kynningsrud Størbu Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Onsdag kunne Dinside fortelle at en rekke eldre Sonos-produkter fra og med mai ikke lenger vil motta oppdateringer. Dette har igjen ført til at mange nå selger unna sine brukte Sonos-produkter blant annet på Finn.no.

Det som er greit å være klar over, enten om du selger eller kjøper et Sonos-produkt brukt, er at om selgeren ikke opplyser om de kommende begrensningene til de berørte Sonos-produktene, kan kjøperen kreve å få pengene tilbake.

Kan ha krav på prisavslag

Generelt har en privatperson som kjøper et produkt av en annen privatperson, to år på seg til å klage på produktet.

- Hvis kjøper og selger ikke avtaler noe annet, så har kjøper to års klagefrist etter kjøpsloven. Fristen gjelder både for skjulte mangler og opplysningssvikt, forteller Thomas Iversen, juridisk seniorrådgiver i Forbrukerrådet til Dinside.

Disse Sonos-produktene vil i mai få visse begrensninger og kan på sikt slutte å virke. Hvilke konsekvenser kan det få for de som selger disse brukt, og ikke opplyser om dette i annonsen?

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.