mCash avvikles - blir en del av Vipps

mCash avvikles - 30.000 kunder har penger på appen

Nå ber de kundene om å overføre pengene til en konto innen 1. september.

MCASH AVVIKLES: 1. september avvikles mCash. Har du penger i appen, bør de overføres til en konto innen denne datoen.
MCASH AVVIKLES: 1. september avvikles mCash. Har du penger i appen, bør de overføres til en konto innen denne datoen. Vis mer
Publisert

Det var i februar i år det ble klart at mCash ville avvikles som betalingsapp, og at Sparebank 1-gruppen sammen med en rekke andre banker går sammen med DNB om å satse på Vipps.

Dette innebar også at mCash-kundene ble invitert med over til Vipps.

Fortsatt er det en del av mCash-kundene som har penger stående i appen, som de bør overføre til en konto før appen avvikles 1. september.

Overfør pengene fra mCash

I disse dager går det ut en SMS til kundene om hvor mye penger de har i mCash-appen.

- Dette gjelder cirka 30.000 kunder som har en såkalt e-pengekonto på mCash, det vil si at de ikke har tilknyttet et bankkort, forteller Kristin Vetleseter, kommunikasjonsdirektør i Sparebank1, til Dinside.

Ettersom betalingsfunksjonaliteten stenges 1. september i forbindelse med at mCash blir en del av Vipps, har de sendt ut informasjon til de kundene som har penger på e-pengekonto om at de før denne dato kan overføre innestående beløp til en annen konto.

- Dette gjøres enkelt via en knapp for overføring i appen, forteller hun.

Totalt er det 30.000 kunder det er snakk om, som har til sammen cirka 3,6 millioner på e-pengekonto.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer