Mest elsket og hatet i Norge

Se hvilke bedrifter vi elsker å hate. Og hvilke vi virkelig elsker.

Publisert
Sist oppdatert

Forskningsrapporten fra Norsk Kundebarometer ved BI er ikke akkurat hyggelig lesing.

Svært mange bedrifter skårer nemlig dårlig i undersøkelsen hvor 10.000 nordmenn er blitt spurt om deres mening om servicen i 118 ulike bedrifter.

Mer og mer misfornøyd

Ifølge forskningsleder ved Norsk Kundebarometer, Line Lervik Olsen, viste fjorårets undersøkelse at en økende andel kunder er likegyldige eller misfornøyde med tjenestene og forretningene de bruker. Denne trenden fortsetter også i år.

- Det kan virke som om norske bedrifter i mindre grad enn tidligere klarer å levere tjenester som begeistrer forbrukerne. Alle vet at god service er viktig for å få fornøyde kunder. Likevel er det mange bedrifter som ikke yter den nødvendige servicen, sier Line Lervik Olsen.

Skandiabanken er elsket

Skandiabanken vinner testen som kundenes mest elskede bedrift.

- De selskapene hvor toppledelsen forstår å fokusere på kundetilfredshet og service, er de som klarer seg best. Det ser ut som om at unge nykommere på markedet klarer seg bedre enn de eldre og tunge organisasjonene, sier Olsen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer