Mister du ofte ting?

Mangel på konsentrasjon kan være et varsko.

Foto: Colourbox.com
Foto: Colourbox.com Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Trenger du en unnskyldning for å trykke på snooze-knappen en gang til i morgen tidlig? Den finner du kanskje her!

Søvn er livsviktig for oss, akkurat på samme måte som mat og mosjon. Vi er avhengig av søvn for at kroppen og hjernen skal fungere godt.

Søvnmangel kan føre til en rekke helseproblemer, blant annet høyt blodtrykk, overvekt, depresjoner, svekket immunforsvar, irritasjon, konsentrasjonsproblemer og dårligere reaksjonsevne.

Ti tips for bedre søvn

Hvordan er det med dine soverutiner? Får du nok søvn?

Sjekk hvilke av punktene under du kjenner deg igjen i. Er det mange, kan det være tegn på at du trenger mer søvn, ifølge Men’s Health.

Her er ti syke søvnlidelser

Ikke sulten til lunsj

Får du for lite søvn, kan du enten gå rundt og kjenne deg konstant sulten eller du føler deg overhodet ikke sulten. Søvnmangel tukler med den biologiske klokka, som vil resultere i unormale følelser.

Det er grunnen til at mange personer som lider av søvnmangel går opp eller ned i vekt.

Raser rundt på web-en

Siden du åpent denne web-siden har du allerede vært innom tre andre nettsteder og sjekket e-mailen din to ganger – på bare fem minutter.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer