MMS-bølgen fortsetter

MOBIL: Landets fjortiser og andre MMS-brukere kan fortsatt sende billige bildemeldinger til venner og kjente. Både Telenor og NetCom utvider gratisperioden, og fra november fristes det med 2,50 per melding.

Publisert
Sist oppdatert

Siden 1. juni har både NetCom og Telenor latt kundene fråtse i gratis MMS-meldinger, og suksessen har ikke uteblitt: Kundene har strømmet til

Ifølge selskapenes egne tall har MMS-bruken eksplodert:Hos Telenor økte antallet sendte meldinger fra 160.000 i mai til 550.000 i juni. Tallet for juli var 1,35 millioner meldinger, og tallene viser fortsatt økning i august måned.

NetCom kundene ligger heller ikke på latsiden. I juni ble det sendt 200.000 meldinger, tallet for juli lå på over 500.000, mens de foreløpige august-tallene ligger på rundt 750.000 meldinger.

Stor pågang gir ustabilitet

Den store trafikkveksten har gitt både Telenor og NetCom problemer, i form av teknisk ustabilitet i tjenesten, selskapene presiserer derfor at forlengelsen av gratisperioden vil bli brukt til å kvalitetssikre den tekniske plattformen.

At kundene samtidig vil fortsette å strømme til nevnes selvsagt ikke med et ord. Det er imidlertid ingen tvil om at selskapene ser med vellyst på nye kunder som kjøper sponsede telefoner eller abonnementer som binder dem til selskapene. For når gratisperioden er over vil selvsagt tjenesten koste penger, og da er det en fordel at så mange kunder som mulig har vennt seg til å sende MMS-meldinger.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer