Presisjon er ikke noen god norsk øvelse. Det er ikke Norge verden tenker på når samtalen kommer inn på tog i rute eller folk som stiller forberedt og presist til møter.
Dette avspeiles også i de norske nettbutikkene. Når man kjøper noe av f.eks. Multicom, hadde det vært greit å vite når det blir levert. Men for Multicom kan naturligvis et slikt løfte bli et press. Kunder kan komme tilbake og si "men dere lovte..". Bedre da å ikke love noe, eller å være litt ekstra ullne.
En leser har sendt oss denne kvitteringen fra nettbutikken til Multicom på Åmli. I en kort tekst tar selskapet tre forbehold om leveringstid. De lover å levere nokså raskt hvis
De har varen på lagerHvis de ikke har for mye å gjøreHvis de ikke må sette sammen maskinen dinHvis de har deler på lager
Under slike optimale forhold, vil man kunne levere i løpet av fem dager, eller om det dreier seg om en maskin, i løpet av 1-2 uker. Normalt. Om alle delene er på lager.
Som et tankeeksperiment kunne vi tenkt oss dette som produktløftet til NSB. De vil kjøre deg, om:
De har tilgjengelige togHvis de ikke har for mye å gjøreHvis ikke toget må repareres førstHvis de har tilgjengelig strøm
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger