Mye dyrere enn det virker som

Forbrukerombudet slår ned på NetComs fastprisabonnement.

Foto: Faksimile: Netcom.no
Foto: Faksimile: Netcom.no Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- NetCom Fastpris gir ikke et riktig bilde av hva det faktisk koster, sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon.

- Hvis du tar 15 telefoner daglig koster abonnementet deg 400 kroner i måneden - bare i startpris. Hvis du legger til månedsavgiften på 199 kroner koster Netcom Fastpris deg minst 599 kroner hver måned, sier Thon.

Forbrukerombudet har tatt tak i fastpris-abonnementene, og mener et tilsynelatende godt tilbud fort kan bli dyrt. Fastpris er et relativt nytt tilbud i et konkurransedyktig mobilmarked. Med fastpris betaler man samme sum hver måned - uavhengig av hvor mye man ringer. Noen av abonnementene inkluderer også et visst antall sms og noe datatrafikk.

- Det faktum at forbrukeren må betale startavgift for alle samtalene i tillegg til prisen påkr 199,- pr måned, medfører etter vår vurdering at navnet Fastpris blir villedende ogutilstrekkelig veiledende, skriver Forbrukerombudet i et brev til NetCom.

Hva har Netcom å si?

- Først og fremst har NetCom aldri ønsket å villede kundene. Nå skal vi gå nøye gjennom det Forbrukerombudet skriver. Vi skal gå gjennom vårt produkt, og er det grep vi kan ta for å gjøre informasjonen mer tydelig så er det noe vi både vil, og må gjøre, sier Øyvind Vederhus, kommunikasjonssjef i NetCom, til DinSide.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer