Norges Forsikringsforbund legger ikke skjul på at de har sett seg lei på medias evne til å avdekke urimelig regelverk, og praksis i bransjen. Målet er derfor å snu trenden slik at de selv blir en større initiativtager i en prosess som skal gjøre det tryggere, og mer oversiktlig for deg som forsikringskunde.
Dette er velvalgte ord som klinger godt i ørene på deg og meg, men hva mener de egentlig?
Det er ingen tvil om at bransjen trenger å utvikle sin forbrukerprofil. Forbrukerpolitikk er i vinden som aldri før, og dagens privatkunder blir stadig mer kritiske enn tilfellet var for bare noen år siden. De gode gamle dagene der Ola og Kari etter beste evne prøvde å opparbeide seg et stabilt og langvarig kundeforhold til sitt forsikringsselskap, og sin bankforbindelse, er definitivt over. Vi er ikke lenger så trofaste, og frister det bedre betingelser på den andre siden av gjerdet, er veien til å bytte selskap kort.
Er det så enkelt?Ja i utgangspunktet er det egentlig det. Mange føler imidlertid at de møter veggen når de prøver å vurdere de ulike selskapenes tilbud mot hverandre. Det er dessverre ikke uten grunn at man automatisk tenker på forsikringsnæringen når frasen "liten skrift" blir brakt på banen...
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger